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Título : Las medidas cautelares por vulneración de derechos humanos y su aplicación en el Ecuador Año 2015
Autor : Sanchez Viteri, Edwin Patricio
Cabrera Mayanquer, Andrea Tatiana
Palabras clave : MEDIDAS CAUTELARES
DERECHOS HUMANOS
ORGANIZACIÓN DE ESTADOS AMERICANOS
COMISIÓN INTERAMERICANA DE DERECHOS HUMANOS
Fecha de publicación : 2017
Editorial : Quito: UCE
Citación : Cabrera Mayanquer, Andrea Tatiana (2017). Las medidas cautelares por vulneración de derechos humanos y su aplicación en el Ecuador Año 2015. Proyecto de investigación presentado como requisito previo a la obtención del Título de Abogada. Carrera de Derecho. Quito: UCE. 115 p.
Resumen : A finales de la segunda guerra mundial, se da la Declaración Americana de los Derechos y Deberes del Hombre en 1948, posteriormente se crea en 1959 la C.I.D.H organismo facultado para velar por el cumplimiento de los derechos humanos, en el artículo 25 del Reglamento de la C.I.D.H se crea las medidas cautelares las cuales se ejercen en situaciones de extrema gravedad y son de aplicación directa a fin de precautelar un daño contundente en contra de una persona que se encuentra vinculada con una organización o grupo específico. El Reglamento modificado de la CIDH establece que las decisiones de otorgamiento, de medidas cautelares serán emitidas mediante resoluciones fundamentadas, algunos de los Estados miembros, opinan que las medidas cautelares no poseen facultad sobre las decisiones o acciones de un Estado generando inconvenientes en el objetivo de los tratados y convenios internacionales
In order to caution observance of human rights the OAS was created at the end of the Second World War, and give rise to the America Statement of Human Rights of Man in 1948. As a result of it, in 1959 the Inter-American Commission for Human Rights was created, empowered to oversee observance of human rights; among its powers, there are cautionary measures, a mechanism provided in Art. 25 of the Regulation. The purpose was that in serious and emergent situations, the Commission could, at its own option or upon request by a part; request that a State adopts cautionary measures, related to serious and urgent situations that imply a risk of irreparable damage to people. Such measures can be of collective nature, in order to prevent such damage, due to the relation with and organization, group or determined or determinable community. The current regulation states that granting or adopting measures by a State shall not be construed as a pre-judgment on infringement of human rights. In 2013, the IACHR modified regulation became effective and established that decisions to grant, expand, modify and lift cautionary measures shall be issued through motivated resolutions. Currently there are criteria, in accordance to which such cautionary measures are not empowered on decisions or actions undertaken by a State, which in turn has generated inconveniences in the objective of international organizations and sovereignty of States. Relevant is defining consequences caused by the omission in the application of cautionary measures in our State.
URI : http://www.dspace.uce.edu.ec/handle/25000/13145
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